Handelsbetingelser
DKBIKE Informationer
DKBIKE ejes og drives af
DKBIKE
Hjulmagervej 13D
7100 Vejle
Danmark
Mail: support@dkbike.dk
CVR: 44269473
Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på DKBIKE.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Betaling og Bestilling
DKBIKE er online 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på DKBIKE skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på DKBIKE er inklusive moms.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Indkøbskurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Fortsæt til betaling”. Herefter går din ordre videre til DKBIKE. Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb der svarer til den faktiske levering.
Anyday betalingsmulighed er tilgængelig for køb på 300,- DKK eller mere. Når du vælger at betale med Anyday, trækker vi den første betaling, når din vare afsendes. Efterfølgende vil du betale en månedlig ydelse den sidste hverdag i hver måned. Antallet af månedlige ydelser starter fra fire måneder, som er rentefri, og kan variere afhængigt af din valgte betalingsplan. Betalingsplaner udover fire måneder kan være underlagt renter. Størrelsen på hver ydelse bestemmes af din ordres samlede beløb, din valgte flexydelse og den specifikke betalingsplan, du har valgt. Husk, at hvis du betaler alle rater til tiden inden for den rentefri periode, påløber der ingen renter eller gebyrer. Skulle du returnere dit køb, vil din aftale med Anyday automatisk blive annulleret. Yderligere detaljer og vilkår for brug af Anyday kan findes her: https://da.anyday.io/terms-conditions/shopper
ViaBill
ViaBill giver dig friheden til at købe nu og betale senere, helt på dine vilkår. Du kan dele din betaling op over 1-4 måneder uden renter eller gebyrer, eller vælge en længere betalingsperiode på op til 24 rater med ViaBill+. Ingen ViaBill-konto? Intet problem – du kan nemt oprette dig ved checkout og få din kredit godkendt med det samme. ViaBill er din fleksible betalingsløsning, der tilpasser sig din økonomi. Med ViaBill Mastercard har du desuden friheden til at betale i enhver dansk butik, der accepterer Mastercard. Se alle vilkår og muligheder her: www.viabill.dk/terms-conditions/shopper
Vi tager forbehold for fejl oplyste priser, tekst og billeder
Fragt
Størsteparten af vores produkter produceres helt efter dine specifikationer, hvorfor du kan forvente at modtage din ordre efter 4-6 uger. Vores lagerstatus vises online på siden. Er der noget vi ikke har på lager, dvs. en leveringstid udover 6 uger, får du efter bestilling en besked om dette, og efterfølgende når vi har behandlet din ordre en tilbagemelding med forventet leveringstid. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os og forespørge, inden du bestiller.
Vi sender alle vores pakker med GLS, hvor du kan vælge at få leveret til den nærmeste pakkeshop, din firmaadresse, eller direkte til din egen adresse. Uanset hvilken leveringsform du vælger, modtager du oplysninger om track & trace på pakken, så du kan følge leveringen. Vi anbefaler at du vælger pakkeshop, da dette efter vores erfaring er den hurtigste og mest stabile leveringsform.
Ved køb under 799 kr. er fragtprisen kr. 45,- til nærmeste pakkeshop og kr. 60,- til erhverv eller privatadressen.
Ved køb over 799 kr:
GLS Pakkeshop – Altid Fri Fragt på hjulsæt eller ved køb over 799 kr
Det bedste valg for de fleste - vi sender med GLS til det nærmeste Pakkeshop efter eget valg (du kan vælge ved tjek-ud).
GLS med levering til firmaadresse for 19 kr
Har du ikke mulighed for at hente i pakkeshop, kan du få leveret til din arbejdsplads eller anden firmaadresse. Denne form for forsendelse kræver, at der altid er nogen til at tage imod pakken i normal åbningstid.
GLS med levering til privatadressen for 19 kr
Vil du have sendt pakken til din privatadresse, skal du vælge dette
Fortrydelsesret
Ved køb af en vare der ikke er på lager samt bliver tilpasset til dine ønsker (Customized), vil fortrydelsesretten bortfalde.
Er varen på lager er der 14 dages fortrydelsesret. Du kan med fordel benytte vores returportal, fragten betales af kunden.
900 dages garanti (KUN gældende på DKBIKE hjulsæt)
Er der nogle problemer med dine købte produkter har vi naturligvis vores fremragende 900 dages Garanti samt vores uovertrufne kvalitetskontrol. Oplever du problemer med produktet kan du sende en mail til support@dkbike.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Denne garanti gælder kun for den oprindelige køber og kan ikke overdrages til en anden ejer. Garantien bortfalder, hvis produktet sælges videre
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os for returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage – gerne i den i første omgang fremsendte emballage ved købstidspunktet. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
DKBIKE
Hjulmagervej 13D
7100 Vejle
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Er din klage/garanti ikke berettiget, betales af kunden; portoen, samt timeprisen på vi har brugt på forgæves fejlsøgen/fejlfinde problemet. Hjulene skal sendes forsvarligt tilbage.
De skal sendes retur med samme hjulkasse emballage, som først sendt ellers kan hjulkasse tilkøbes for 75 kr.
Sendes hjulene i anden emballage, opkræves 80 kr. for Ikke systemkonform emballage.
Her finder du en guide til sikker indpakning fra GLS
DKBIKE timepris er 550 kr. Dette beløb opkræves kun hvis reklamationen ikke er berettiget og DKBIKE har brugt tid på at fejlsøge og målt hjulsæt ud og finder hjulsættet indenfor tolerancen.
Viser det sig at hjulsættet er udenfor tolerancen, dækkes omkostningerne af DKBIKE.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos DKBIKE og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på DKBIKE.dk er DKBIKE.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@dkbike.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: support@dkbike.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr