Handelsbetingelser
Handelsbetingelser
DKBIKE Informationer
DKBIKE ejes og drives af
Anders Düring
Skøn Valborgs Vej 11
7100 Vejle
Danmark
Mail: support@dkbike.dk
CVR: 32790631
Tlf. (åben på telefonen hverdage 16:30-21:00 & weekender 10-16)
Disse handelsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på DKBIKE.dk til levering i Danmark, dog ikke Grønland og Færøerne, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.
Betaling og Bestilling
DKBIKE er online 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker butikken grundet vedligeholdelse. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig.
For at handle på DKBIKE skal du være fyldt 18 år og i besiddelse af gyldigt betalingskort, som vi accepterer. Hvis du endnu ikke er fyldt 18 år, kan du dog alligevel købe varer, hvis du har indhentet din værges accept eller i øvrigt har juridisk ret til at indgå købet. Du vælger de varer, du vil købe, og lægger dem i ”indkøbskurven”. Du kan helt frem til selve bestillingstidspunktet rette i indholdet af indkøbskurven, og du kan løbende tjekke indholdet samt prisen for varerne. Alle priser på DKBIKE er inklusive moms.
Når du er klar til at bestille, klikker du på ”Indkøbskurv”, hvor du indtaster dit navn, adresse, e-mail, tlf.nr., betalingsform og vælger leveringsform. Du kan ændre indhold i indkøbskurven helt frem til, du bekræfter dit køb ved at trykke på knappen ”Fortsæt til betaling”. Herefter går din ordre videre til DKBIKE. Beløbet for varerne trækkes først på din konto, når varerne afsendes. I forbindelse med dellevering trækkes kun det beløb der svarer til den faktiske levering.
Klarnas betalingsmåder
I samarbejde med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sverige, tilbyder vi følgende betalingsmåder:
- Faktura: Kredittid på 14 dage fra den dag, varerne bliver sendt. Her kan du finde vilkårene for faktura.
- Konto: Klarna Konto er en kassekredit, som gives af Klarna. Den giver låntageren mulighed for at betale sine køb i månedlige afdrag med 1/24 (dog min. 89 kr.) af totalbeløbet eller ifølge de vilkår, der blev godkendt i kassen. For mere information om Klarna Konto inkl. generelle betingelser og standardiserede europæiske forbrugerkreditoplysninger, klik her.
Betaling sker altid til Klarna. Du kan finde mere information om Klarna på deres hjemmeside
. Her kan du finde deres brugervilkår. Anvendelse af disse oplysninger vil blive behandlet i overensstemmelse med den gældende databeskyttelseslovgivning og Klarnas politik til beskyttelse af personlige oplysninger.
Du kan også betale med bankoverførsel, men vær opmærksom på at du her ikke er beskyttet af indsigelsesordningen.
Fragt
Størsteparten af vores produkter produceres helt efter dine specifikationer, hvorfor du kan forvente at modtage din ordre efter 3-6 uger. Vores lagerstatus vises online på siden. Er der noget vi ikke har på lager, dvs. en leveringstid udover 6 uger, får du efter bestilling en besked om dette, og efterfølgende når vi har behandlet din ordre en tilbagemelding med forventet leveringstid. Du er selvfølgelig altid velkommen til at kontakte os og forespørge, inden du bestiller.
Vi sender alle vores pakker med GLS, hvor du kan vælge at få leveret til den nærmeste pakkeshop, din firmaadresse, eller direkte til din egen adresse. Uanset hvilken leveringsform du vælger, modtager du oplysninger om track & trace på pakken, så du kan følge leveringen. Vi anbefaler at du vælger pakkeshop, da dette efter vores erfaring er den hurtigste og mest stabile leveringsform.
GLS Pakkeshop – Altid Fri Fragt
Det bedste valg for de fleste - vi sender med GLS til det nærmeste Pakkeshop efter eget valg (du kan vælge ved tjek-ud).
GLS med levering til firmaadresse
Har du ikke mulighed for at hente i pakkeshop, kan du få leveret til din arbejdsplads eller anden firmaadresse. Denne form for forsendelse kræver, at der altid er nogen til at tage imod pakken i normal åbningstid.
GLS med levering til privatadressen
Vil du have sendt pakken til din privatadresse skal du vælge dette
Fortrydelsesret
Som udgangspunkt er alle hjul customized – tilpasset dig som forbruger efter dine ønsker. Dette betyder også at fortrydelsesretten bortfalder, når varen er tilpasset.
Er der nogle problemer med dine købte produkter har vi naturligvis vores fremragende 900 dages Garanti samt vores uovertrufne kvalitetskontrol. Oplever du problemer med produktet kan du sende en mail til support@dkbike.dk. Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb. Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder. Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Kontakt os for returlabel. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage – gerne i den i første omgang fremsendte emballage ved købstidspunktet. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
DKBIKE
c/o Anders Düring
Skøn Valborgs Vej 11
7100 Vejle
Danmark
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig. Personoplysningerne registreres hos DKBIKE og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse. Den dataansvarlige på DKBIKE.dk er DKBIKE.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig. Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til.
Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@dkbike.dk
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os pr. mail: support@dkbike.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr